You are here: Home > Zakupy > Wyprzedaże i inne triki handlowców

Wyprzedaże i inne triki handlowców

Często zastanawiamy się, dlaczego kolejny raz przesadziliśmy z zakupami, pomimo, że na co dzień postępujemy bardzo racjonalnie. A jednak, kiedy wchodzimy do większego sklepu, czy marketu lub galerii handlowej, nie poznajemy samych siebie – jakbyśmy byli zahipnotyzowani. Nie ma czym się martwić. To nie z nami jest coś nie tak. To po prostu efekt skuteczności rozmaitych trików, które stosuje każdy większy sklep. Wszystko jest tam dobrze przemyślane, tak że cały sklep, każdy jego zakamarek zachęca do zakupu. Najbardziej znaną sztuczką sklepów są wyprzedaże i promocje. Ludzie widząc takie hasła często nawet nie sprawdzają, ile zapłaciliby za towar „nieprzeceniony”. A warto, bo przeważnie różnica pomiędzy cenami jest minimalna. Jest wiele trików, które stosuje dziś każdy większy sklep. Odpowiednio ułożony towar na półkach (najdroższe produkty na wysokości wzroku, najtańsze tak nisko, że trzeba się mocno schylić, inaczej się go przeoczy), towary popularne i dosyć tanie ustawione przy kasach, czy kolorowe opakowania produktów, które wpłyną na ekscytację dzieci. Przeważnie też produkty, które kupujemy najczęściej są ustawione dopiero na końcu sklepu, tak żeby idąc po nie co dzień klient musiał minąć wszystkie możliwe produkty i choćby rzucić na nie okiem, czego normalnie by nie zrobił. W takich miejscach nic nie jest przypadkowe: dobór muzyki, kolor ścian, ustawienie półek.. Wszystko to w celu zwabienia klienta.

Comments are closed.