You are here: Home > Zakupy > Prawa klientów przy e-zakupach

Prawa klientów przy e-zakupach

eccommerce-concept-4-1415247-mPrawa klientów przy e-zakupach
W ciągu ostatnich kilku lat osób decydujących się na zakupy online znacznie przybyło, a ich liczba cały czas rośnie. Duża popularność sklepów internetowych związana jest przede wszystkim z wygodą i łatwością w dokonywaniu w nich zakupów, a także z oferowanymi przez nie atrakcyjnymi cenami oraz wieloma promocjami i wyprzedażami. Jednak decydując się na zakupy w sieci warto znać prawa klienta. Należy wiedzieć, że zakupy w sieci są swego rodzaju umową między sprzedawcą a konsumentem.

 

Pierwszy z nich zobowiązuje się dostarczyć klientowi zamawiany towar w określonym terminie, a drugi zobowiązuje się za ten towar zapłacić. Jeśli jednak klient zapłaci za towar wcześniej, a on nie przychodzi to ma on prawo wezwać sprzedawcę do jego dostarczenia w ciągu 7 dni albo może zażądać zwrotu wpłaconych pieniędzy. Natomiast może zdarzyć się również tak, że zakupiony towar nie spełnia oczekiwań klienta. Warto wiedzieć, że w takim przypadku kupującemu przysługuje prawo reklamacji lub zwrotu produktu w ciągu 10 dni od daty jego odbioru, ale tylko pod warunkiem, że nie był on używany i jest oryginalnie zapakowany.

Comments are closed.